sobota, 23 sierpnia 2014

Pierwsze efekty inwestowania

Dziś krótkie podsumowanie pierwszych efektów inwestowania.


Źródło: learnvest.com

Jak pewnie już wiecie, zdecydowałem się na zakup jednostek pięciu funduszy inwestycyjnych. Są to:

Fundusze akcyjne:
  • BGŻOptima Dynamiczny (BGŻ SFIO)
  • UniAkcje Dywidendowy 
Fundusze obligacji:
  • BGŻOptima Konserwatywny (BGŻ SFIO) 
  • SKARBIEC-DEPOZYTOWY 
Fundusze mieszane:
  • BGŻOptima Zrównoważony (BGŻ SFIO)
W każdy z funduszy zainwestowałem 11 sierpnia 2014 roku po 100 złotych. Dodatkowo pozostałe pieniądze pozostały na koncie oszczędnościowym, rosnąc jak do tej pory o odsetki i 10 złotych tygodniowo. Inwestowanie spowoduje w sierpniu spadek dochodów z odsetek, jednak mam nadzieję, że z powodzeniem skompensowany zostanie on przez dochody z inwestycji. Na chwilę obecną nie jest źle. Wycena posiadanych przeze mnie jednostek wygląda następująco:

Fundusze akcyjne:
  • BGŻOptima Dynamiczny (BGŻ SFIO): 103,05 zł
  • UniAkcje Dywidendowy: 101,93 zł
Fundusze obligacji:
  • BGŻOptima Konserwatywny (BGŻ SFIO): 100,99 zł
  • SKARBIEC-DEPOZYTOWY: 100:55 zł
Fundusze mieszane:
  • BGŻOptima Zrównoważony (BGŻ SFIO): 102,30 zł
Łącznie z zainwestowanych 11 sierpnia 2014 roku 500 złotych mam 508,82 złote. Czyli (jeśli uwzględnilibyśmy podatek) zarobek netto wyniósłby 7,14 zł w ciągu 12 dni. Jeśli taka stopa zwrotu utrzymywałaby się bez przerwy, to byłbym niesamowicie zadowolony. W końcu to stopa zwrotu na poziomie 1,43% w skali niecałych dwóch tygodni! Dla porównania, obecnie oszczędności na koncie w BGŻ Optima oprocentowane są na poziomie 2,50%/3,50% brutto. Co ciekawe, wszystkie wybrane przeze mnie fundusze inwestycyjne osiągnęły zyski wyższe, niż te oczekiwane przeze mnie na koncie oszczędnościowym. Jak zawsze - wyższe ryzyko daje potencjalnie wyższe dochody. Jednak skuteczność tej metody inwestowania będziemy mogli ocenić dopiero po dłuższym czasie. Póki co mogę się jedynie cieszyć ze wzrostu wartości jednostek inwestycyjnych lub zamknąć wszystkie pozycje, ciesząc się z kilkuzłotowej premii.

Wybieram pierwsze rozwiązanie.

P.S. Po uwzględnieniu inwestycji i oszczędności w ramach projektu udało się uzbierać na chwilę obecną 614,21 zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz