poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Rozpoczynam inwestowanie!

W końcu na koncie w BGŻ Optima pojawiły się oszczędności przekraczające kwotę 500 złotych. Było to długotrwałe zadanie, jednak okazało się niemalże bezbolesne - mój portfel nie odczuwał w jakikolwiek sposób oszczędności na poziomie 20-25 złotych miesięcznie. Podjąłem więc decyzję, by zacząć inwestować pieniądze, zamiast je tylko oszczędzać.

Źródło: dottedmusic.com


Inwestowanie polegać będzie na przeznaczeniu dokładnie 500 złotych na zakup jednostek funduszy inwestycyjnych dostępnych z poziomu konta BGŻ Optima. Wybrałem pięć funduszy, które pozwolą mi maksymalnie zdywersyfikować inwestycję. Wybrane przeze mnie fundusze to:

Fundusze akcyjne:
  • BGŻOptima Dynamiczny (BGŻ SFIO)
  • UniAkcje Dywidendowy 
Fundusze obligacji:
  • BGŻOptima Konserwatywny (BGŻ SFIO) 
  • SKARBIEC-DEPOZYTOWY 
Fundusze mieszane:
  • BGŻOptima Zrównoważony (BGŻ SFIO) 

W każdym z wybranych przeze mnie funduszy wystarczy kwota na poziomie 100 złotych by rozpocząć inwestowanie. Jednocześnie interesowały mnie tylko te fundusze, które mogą osiągnąć interesującą stopę zwrotu przy relatywnie niewielkim ryzyku (choć w przypadku funduszy akcji nigdy nic nie wiadomo). Trzymam się raczej sprawdzonych marek, choć w przypadku SFIO BGŻOptima liczył się też dla mnie fakt, że są to stosunkowo niewielkie podmioty, mogą więc szybko reagować na zmiany rynkowe. Każdy z funduszy został zasilony identyczną kwotą, więc dość łatwo będę mógł porównywać ich zachowanie. Jednocześnie pozostała część środków (obecnie około 100zł) będzie w dalszym ciągu utrzymywana na koncie oszczędnościowym w BGŻ Optima.

W związku z tym zabiegiem nieco będę musiał zmienić formę comiesięcznych raportów, jednak mam nadzieję, że zobaczycie, jak można inwestować pieniądze nawet na niewielką skalę. Miejmy nadzieję - z sukcesami. Ich podstawą ma być bezpieczne pomnażanie pieniędzy z myślą o wieloletnim horyzoncie.

Trzymajcie kciuki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz